Marketing Hotline

Az elmúlt években nyilvánvalóvá vált, hogy a magyar cégek el vannak zárva azoktól a forrásoktól, amelyek napi szinten segítenének nekik a marketingjük alkalmazásában. A Marketing Hotline blogja abból a célból jött létre, hogy képbe hozza az érintetteket az aktuálitásokról és informálja a lehetőségeikről. Használd eredményeid növelésére, teremts vele időt és növeld meg a bevételeidet! Sok sikert!

Naptár

május 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

Az alapvető email marketing mérőszámok

2015.03.27. 22:39 marketinghotline

Sokat lehet beszélni arról, hogyan kell jól email marketingezni. Napokon át beszélhetnénk egy optimális email legkritikusabb összetevőiről, általános email marketing hibákról, amiket Te is elkövetsz, és persze briliáns email marketing példákról, melyek ösztönöznek.

A nap végén viszont nem számít mennyire vannak optimalizálva az emailjeid, ha nem látod  erőfeszítéseid eredményét!

 

measurement.jpg

Tehát mielőtt elküldöd a következő emailt, állj meg néhány percre és kérdezd meg magadtól:

Mi az email marketingem célja?

Az, hogy növeljem a feliratkozóim számát? Több érdeklődőt generáljak? Hogy ezeket az érdeklődőket vásárlókká alakítsam?

Akármelyik célt is választod (lehet többet is), ki kell találnod, mely mérőszámokat kell nyomon követned, hogy megfelelően haladj a célod felé.

Lássuk tehát a mérőszámokat, melyekre oda kell figyelned az email marketinged során.

Azokkal kezdjük, amikre minden email marketing szakembernek oda kellene figyelnie, majd a következő cikkben kitérünk arra is, hogy melyeket használjuk egyedi céljaink eléréséhez.

courtesy: franticaboutfrances.co.uk

6 mérőszám, amire minden email marketingesnek figyelnie kell

1. Átkattintási arány (CTR)

Ha megkérdezel egy email marketing szakembert, hogy milyen mérőszámokat követ figyelemmel, első válasza minden bizonnyal az átkattintási arány lesz. Ezt nevezném "napi szintű" email marketing mérőszámnak, mivel ennek segítségével könnyen kiszámítható minden egyes email teljesítménye.

clicks.jpg

courtesy: thecoolgadgets.com

Az átkattintási arányt gyakran használják A/B tesztek értékelésére is, mivel ezek a tesztek azzal a szándékkal készülnek, hogy új módokat találjunk az emailek nagyobb számú megnyitására.  Az átkattintási arányt nagyon fontos figyelemmel követni, mivel rálátást ad arra, hogy a listádról hányan érdeklődnek emailjeid tartalma, ill. a márkád vagy az ajánlatod iránt.

2. Konverziós arány

 

Miután az emailedet elolvasták, a következő cél az, hogy az általad felajánlott lehetőséggel éljenek - más szóval, hogy megtegyék azt, amit az emailedben kérsz tőlük. Tehát, ha kiküldesz egy emailt azzal a lehetőséggel, hogy az olvasók letölthetnek belőle egy ebook-ot, akkor ha valaki letölti ezt az ebook-ot, az egy konverziónak számít.

Mivel a konverzió maga az emailben kért cselekvés végrehajtása, és az emailben szereplő cselekvésre felszólítás pedig közvetlenül kapcsolódik az email marketinged átfogó céljához, a konverziós arány az egyik legfontosabb mérőszám annak meghatározására, hogy milyen ütemben is haladsz a céljaid felé.

 

3. Visszapattanási arány

 

A visszapattanási arány méri, hogy az összes kiküldött emailed hány százalékát nem lehetett kézbesíteni a címzett Bejövő emailek fiókjába. Két fajtája: a "durva" és a "finom" visszapattanás.

A finom visszapattanások oka egy időszakos probléma, ami érvényes email címhez kötődik, mint pld. megtelt email fiók, vagy a címzett szerverével (email fogadó rendszerével) kapcsolatos probléma. Ha ez utóbbi, akkor lehetséges, hogy a szerver megőrzi leveledet, és amint a probléma elhárult, kézbesíti azt, valamint megpróbálhatod újraküldeni is az emailedet.

Durva visszapattanás: ennek okozója az érvénytelen, zárolt vagy nemlétező email cím, mely esetekben az emailek sosem fognak kézbesítődni. Azonnal távolítsd el ezeket a kontaktokat a listádról, mivel az internet szolgáltatók a visszapattanási arányt kulcsfontosságú tényezőnek tekintik, amikor meghatározzák az emailt küldő besorolását. Ha túl sok durva visszapattanású email kiküldésed van, az internet szolgáltatók szemében spam-eket küldő cégnek fogsz tűnni.

 

4. Listanövekedési arány

 

Fontos, hogy figyeld a listád növekedését/csökkenését. Természetesen arra kell törekedned, hogy növeld a feliratkozottaid számát annak érdekében, hogy az elérések számát is meg tudd emelni, hogy kiterjeszthesd a hallgatóságod körét, és hogy olyan vezetőként pozícionálhasd magad, amelyik törődik a célpiacával.

crumb.jpg

courtesy: dailydubie.com

Viszont akár hiszed, akár nem, létezik egy természetes lemorzsolódás az email listádról, mely évente kb. 25% csökkenést jelent, ami egyértelművé teszi, hogy a feliratkozottak számának növelése manapság fontosabb, mint valaha.

 

5. Email megosztási/továbbküldési arány

 

Lehet, hogy nem tűnik annyira fontosnak, hogy az emailjeidet milyen arányban továbbítják vagy osztják meg, de vitathatatlanul az egyik legfontosabb mérőszám, melyet figyelned kell. Miért? Mivel ez a módja az új kontaktok generálásának. Azok, akik rajta vannak az email listádon, már szerepelnek az adatbázisodban.

Tehát míg a konverzió továbbra is kiemelt fontosságú, ez így önmagában még nem teremt új érdeklődőket. Biztasd olvasóidat, hogy küldjék tovább az emailjeidet barátaiknak, kollegáiknak, ha hasznosnak találták a tartalmát, és kezdd el figyelni hány új embert vehetsz fel a kontaktlistádra ezen a módon.

 

6. Összesített megtérülés (ROI)

 

Mint minden marketing csatorna esetén, itt is képesnek kell lenned meghatároznod az email marketinged megtérülését. Különböző értékeket rendelhetsz a különböző típusokba sorolható érdeklődőkhöz, annak alapján, hogy milyen valószínűséggel hozhatnak bevételt a céged számára.

Az egyes érdeklődő-típusokból mennyit hozott be az email marketinged? Milyen hatással van ez a potenciális bevételedre? És hogyan mutatkozik meg a tényleges bevételedben? Ezek azok a mérőszám típusok, melyek segítenek a cégvezetésnek és az értékesítési csapatnak, hogy lássák, milyen értékes csatorna is az email marketing, mely valódi, megfogható eredményeket produkál.

 

Courtesy: Sarah Goliger

A bejegyzés trackback címe:

https://marketinghotline.blog.hu/api/trackback/id/tr267310996

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása