Marketing Hotline

Az elmúlt években nyilvánvalóvá vált, hogy a magyar cégek el vannak zárva azoktól a forrásoktól, amelyek napi szinten segítenének nekik a marketingjük alkalmazásában. A Marketing Hotline blogja abból a célból jött létre, hogy képbe hozza az érintetteket az aktuálitásokról és informálja a lehetőségeikről. Használd eredményeid növelésére, teremts vele időt és növeld meg a bevételeidet! Sok sikert!

Naptár

május 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

Durva visszapattanás és a Finom visszapattanás - gyakori kérdések

2014.06.20. 12:09 marketinghotline

Ha próbáltad már beleásni magad az email marketing rejtelmeibe, az egyik legnagyobb fejtörést lehet, hogy ez a két kifejezés adja:

Durva visszapattanás és Finom visszapattanás.

Naná, hogy az email kézbesíthetőségére utaló szakkifejezések.Az egyikük mindenképpen rosszat jelent, a másikuk már nem annyira. És nagyon könnyű félreérteni ezeket.

britain-cricket.jpg

Mivel a Durva visszapattanásra és a Finom visszapattanásra vonatkozó arány a két leginkább életbevágó email marketing mérőszám, ezért mindenképpen figyelemmel kellene kísérned. 

Durva visszapattanás ellentétben a Finom visszapattanással: mi a különbség?

 

Amikor egy email visszapattan úgy általában, az azt jelenti, hogy nem lehet kézbesíteni a Bejövő levelek mappába. Az, hogy "durvá"-nak vagy "finom"-nak nevezzük ezt a visszapattanást, az attól függ, hogy milyennek ítéljük meg ezt a fajta dolgot: az egyik tartósnak mondható, a másik viszont kevésbé az.


Egy emaillel kapcsolatban akkor használjuk a durva visszapattanást, ha tartósan fennálló ok miatt nem sikerül kézbesíteni. Előfordulhat, hogy az email cím nem létezik, vagy az email domain neve nem valós, vagy például az emailt fogadó szerver nem fogadja el a leveleket. Sok oka lehet annak, hogy egy email durván visszapattan, mindenesetre ennek mélyén egy tartósan fennálló képtelenség húzódik meg.


Az összes ilyen email címet viszont el kell távolítsd a listádról, hogy levélküldőként a pozitív megítélésű besorolásod megmaradjon.


Egy emaillel kapcsolatban akkor használjuk a finom visszapattanást, ha átmeneti okok miatt nem lehetett kézbesíteni. Lehet, hogy a Bejövő levelek mappa megtelt, vagy a fájl maga túl nagy terjedelmű, vagy ehhez hasonló okok állnak fenn. Amikor egy elküldött email finoman pattan vissza, a legtöbb emailküldő meg fogja próbálni kézbesíteni a levelet az elkövetkezendő néhány nap folyamán. Jobb, ha rajta tartod a szemed ezeken email címeken, és ha azt tapasztalod, hogy újra és újra visszapattannak, a legjobb, amit tehetsz, hogy eltávolítod őket a listádról.

 

Törekedj arra, hogy a teljes visszapattanási arányodat 2% alatt tartsd, mivel ha ettől magasabb ez az arány, előbb-utóbb kézbesíthetetlenségi problémákba fogsz ütközni.

 

És tulajdonképpen ennyi, amiről szó van. Durva visszapattanás = tartós kézbesíthetetlenségi probléma. Finom visszapattanás = átmeneti kézbesíthetetlenségi probléma. Nem annyira bonyolult, mint amennyire elsőnek látszik, mindenesetre kiemelkedően fontos.


courtesy: Ginny Soskey

Tetszett a cikk? A megosztásokat köszönjük!

A bejegyzés trackback címe:

https://marketinghotline.blog.hu/api/trackback/id/tr916389205

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása