Marketing Hotline

Az elmúlt években nyilvánvalóvá vált, hogy a magyar cégek el vannak zárva azoktól a forrásoktól, amelyek napi szinten segítenének nekik a marketingjük alkalmazásában. A Marketing Hotline blogja abból a célból jött létre, hogy képbe hozza az érintetteket az aktuálitásokról és informálja a lehetőségeikről. Használd eredményeid növelésére, teremts vele időt és növeld meg a bevételeidet! Sok sikert!

Naptár

május 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

Mi a visszapattanási arány és hogyan tudom javítani a sajátomat?

2014.06.11. 18:00 marketinghotline

Ha valaha is érdekelt a weboldalad elemzése, biztos találkoztál már ezzel a fajta mérőszámmal, amely eléggé érthetetlennek tűnik első ránézésre: a visszapattanási arány.


Sok kérdés merülhet fel ezzel kapcsolatban. Ez most jó vagy rossz, hogy közelítek a 100%-hoz? Van-e valami köze az email marketingben használatos "visszapattanás" meghatározásához? Ez is csak egyike azoknak a kevésbé fontos mérőszámoknak, amit jobb, ha figyelmen kívül hagyok? És ha mégis szeretnék javítani rajta, mit kellene tennem?

 

 

Itt egy rövid áttekintés arról, hogy mi a visszapattanási arány (és mi nem az), valamint néhány nézőpont ahhoz, hogy ki tudd javítani.


A visszapattanási arány meghatározása

Bounce.png

Hogy megválaszoljuk az azonnal felmerülő kérdést - nem, a weboldalad visszapattanási aránya nem ugyanazt jelenti, mint az emailjeid visszapattanási aránya. A weboldalad visszapattanási aránya azoknak az embereknek a százalékos arányát jelenti, akik megérkeznek a weboldalad egyik oldalára és aztán el is hagyják azt. Nem kattintanak semmire - csak rámentek az egyik oldaladra, egy kicsit ott voltak, aztán elmentek róla.


Fontos megjegyezni, hogy a visszapattanási arány különbözik a weboldalról távozók arányától. A visszapattanási arány csak azokat mutatja, akik egyszer ott voltak, aztán már tovább is álltak - tehát azoknak az arányát méri, akik megérkeztek az oldaladra és anélkül távoztak, hogy átnavigáltak volna egyik oldalról a másikra. Ennyit jelent.


A weboldalról távozók aránya, másrészről, egy kicsit összetettebb. Magában foglalja azoknak az embereknek a százalékos megoszlását, akik egy meghatározott oldalról léptek ki - de ez nem szükségszerűen csak azt az oldalt jelenti, amit meglátogattak. Az oldal, ahonnan távoztak, lehet a legutolsó azok közül az oldalak közül, amelyeket a látogatásuk során megnéztek, tehát a távozási arány miatt nem mindig kell annyira aggódni, mint amikor a visszapattanási arányról van szó.

 

portfolio-qs-lp-thank-you.png

www.josemendoza.net

Vegyük például azt az esetet, amikor a Köszönő-oldaladat vizsgálod a visszapattanási arány és a kilépési arány vonatkozásában. A magas visszapattanási arány a Köszönő-oldaladon vészjelzés lehet, mivel azt jelenti, hogy azok az emberek, akik ezt az oldaladat nézik, csak ezt nézik, aztán továbbkattintanak - nem töltöttek ki űrlapot, hogy odajussanak, vagyis a konverziós arányod megszenvedi ezt.


A magas kilépési arány itt nem lenne ilyen aggasztó: azt jelentené, hogy ez az oldal volt az utolsó, amit több más oldallal együtt meglátogattak, mely azt jelenti, hogy azok az emberek, akik erről az oldalról távoznak, valószínűleg az ehhez kapcsolódó fogadó-oldalról érkeztek, és miután letöltötték a felajánlott dolgot a Köszönő-oldalról, egyszerűen távoztak, hogy a letöltött anyaggal foglalkozzanak.


Mindez feltételezés és az előbb említettek csak példaként szerepelnek, hogy egyszerűen tudjuk szemléltetni a különbséget a visszapattanási arány és a kilépési arány között..


Mit lehet tenni a magas visszapattanási aránnyal

 

Rendben, szóval ez a visszapattanási arány... de mit lehet ténylegesen tenni ezzel?


Általában véve, a magas visszapattanási arány azt jelzi, hogy az oldal nem odaillő vagy nem éppen egyértelmű a látogatók számára. Például, ha nem megfelelő az oldal szerkezete, valószínűleg magas visszapattanási aránnyal számolhatsz. De nem feltétlenül kell, hogy nekiugorj az oldalad újratervezésének, ha magas a visszapattanási arányod - először meg kell vizsgálnod más mérőszámokat is.


A legfontosabb dolog, amit szem előtt kell tartanod a visszapattanási arányra vonatkozóan, hogy csak azt mutatja meg, hogy valaki ráment a weboldaladra, aztán anélkül távozott, hogy más oldalakat meglátogatott volna. Azt viszont nem mondja meg neked, hogy hogyan viselkedett az illető az oldaladdal kapcsolatban. Ha a kérdéses oldal éppen egy blogbejegyzés, a magas visszapattanási arány még nem jelenti a világvégét, amennyiben az oldalon eltöltött idő hosszú és/vagy az olvasók megosztják a bejegyzést.


Tehát, amikor a visszapattanási arányt vizsgálod, bizonyosodj meg arról, hogy magát az oldalt is figyelembe veszed: rendelkezésedre áll-e további mérőszám a tényleges helyzetről való, teljesebb kép kialakításához?

 

Infinity-Time1.jpgmombizcoach.com

Vedd figyelembe az oldalon eltöltött időt és az emberek által használt eszközök milyenségét - ezekkel a további adatokkal olyan összefüggéseket fedezhetsz fel, amelyek ismeretében javítani tudod a visszapattanási arányt (már, ha egyáltalán javítani szükséges). Ha a visszapattanási arányod csak a mobileszközökre vonatkozóan magas, valószínűleg a mobilokon való megjelenésed kívánnivalót hagy maga után - tehát érdemes a weboldaladat ennek megfelelően optimalizálni, hogy szívesen látogatottá váljon.


A történet tanulsága? A visszapattanási arány jelezheti azt, hogy valami nem stimmel az oldalad szerkezetével, megjelenésével, és/vagy tartalmával, de szükséges, hogy további mérőszámokat is megvizsgálj a helyzet pontos feméréséhez. Gondolj úgy a visszapattanási arányra, mint az autód műszerfalára, ahol ha nincs rendben valami, kigyullad egy figyelmeztető világítás, de sokszor más tényezőket is meg kell vizsgálnod, hogy feltárd a valódi problémát.


Nincs egy mindenre általánosan kiterjedő megoldás a visszapattanási arány javítására, de tudva azt, hogy mit jelent, és hogy hogyan adhat tájékoztatást a marketing stratégiádra vonatkozóan, rendkívül fontos a weboldalad sikerét tekintve.


courtesy: Ginny Soskey

Tetszett a cikk? A megosztásokat köszönjük!

A bejegyzés trackback címe:

https://marketinghotline.blog.hu/api/trackback/id/tr546296018

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása