Marketing Hotline

Az elmúlt években nyilvánvalóvá vált, hogy a magyar cégek el vannak zárva azoktól a forrásoktól, amelyek napi szinten segítenének nekik a marketingjük alkalmazásában. A Marketing Hotline blogja abból a célból jött létre, hogy képbe hozza az érintetteket az aktuálitásokról és informálja a lehetőségeikről. Használd eredményeid növelésére, teremts vele időt és növeld meg a bevételeidet! Sok sikert!

Naptár

május 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

10 tipp, hogyan tedd az automatán működő marketingedet kevésbé robotikussá

2014.07.05. 15:23 marketinghotline

robot1.jpgLehet, hogy egy kissé ideges leszel attól a szakkifejezéstől, hogy “marketing automatizálás".


Úgy értem, már önmagában ez a szakkifejezés: marketing automatizálás, olyan rideg hangzása van, olyan mechanikus, személytelen. Vajon a robotok tényleg átveszik az uralmat?


A jó hír: ez nem fog megtörténni. A marketing automatizálás nem arról szól, hogy hagynánk valamiféle mesterséges intelligenciának, hogy átvegye hellyetted a kontrollt a marketinged felett. Valójában ez rólad szól, mivel maga az ember az - nem pedig a technológia -, aki a tényleges intelligenciával rendelkezik.

 


Míg bárki képes arra, hogy megnyomva egy billentyűt emailek ezreit küldje szét, valójában azok a marketingesek válnak a legsikeresebbé a marketing automatizálás terén, akik megértik a közönségüket, és akik személyre szabják az üzenetküldési folyamataikat valamint azok tartalmát, annak érdekében, hogy teljesítsék a különböző célcsoportjaik szükségleteit és elvárását.

 

 

Hogy segítsük, hogy a lehető legjobb rajtot vedd, összegyűjtöttünk néhány tippet valódi, élő, emberi marketingesektől, olyanoktól, akik mindegyike sikerrel használ marketing automatizálást a mindent átfogó marketing stratégiája részeként.

 

10 tipp, hogyan indulj a marketing automatizálással anélkül, hogy robottá válnál

 

1) Építs fel egy lenyűgöző listát - semmint, hogy megvásárolnád

FB_like.jpgA kampányaid csak annyira működőképesek, mint amennyire a listád. Ne vásárolj listákat, inkább építsd fel a sajátodat, méghozzá minősített érdeklődőkből, és folyamatosan bővítsd, hogy pótolni tudd az adatbázisodból történő lemorzsolódást.

- Debbie Farese


2) Kezdd egyszerűen és időközben fejleszd folyamatosan

Mikor először fogsz neki, hogy végiggondold, hogyan kellene rendszerezned a majdani gyümölcsöző kampányaid összes lehetséges módját, könnyű felvázolni egy hosszú listát a lehetőségekről. Ha történetesen nincs benne gyakorlatod, az a legjobb, ha kezdetben minél egyszerűbbre tervezed.


Határozz meg néhány fontos paramétert a rendelkezésedre álló listára vonatkozóan, valamint rendlelj hozzá 1-2 személyt. Ahogy az időben haladsz előre, látni fogod, hogy mi működik és mi nem, kitapasztalhatod, mi történik, amikor hozzáadsz a listádhoz további paramétereket vagy személyeket


Ha elveszel a részletekben már az elején, a későbbiekben kiderülhet, hogy feleslegesen töltötted az idődet egy-egy adott projectnél.

- Jeffrey Russo


3) Tartsd a szemed az elérni kívánt célon: gyümölcsöző kapcsolatok

Ne veszítsd szem elől a marketing automatizálás legfőbb célját: értékes kapcsolatokat kiépíteni és fenntartani a célközönségeddel, mely azt eredményezi, hogy mennyiségi és minőségi jelöltek jönnek létre az értékesítésed számára.


raspberries.jpg

Szolgáltass magas értékkel bíró tartalmat a célközönséged számára, és működj együtt az értékesítőiddel, hogy meghatározzátok és minősíteni tudjátok a jelölteket, valamint a konverzió feltételeit és az ebből adódó értékesítéseket; mindezeken túlmenően pedig kapcsoljátok össze a marketinget és az automatizálási folyamatokat egy szorosan összefonódó rendszerré.

- Michael Gerard


4) Láss túl a Bejövő levelek mappán

A marketing automatizálás az emailekkel indult, az ügyfeleid azonban nemcsak itt, hanem sok más csatornán is érintkeznek veled. Találj egy olyan marketing automatizálási rendszert és fejlessz ki olyan stratégiát, amely képes releváns tartalmat szolgáltatni az összes csatornán, amit az ügyfélköröd használ; az emailtől kezdve a weboldalig, hogy az értékesítésed minél inkább odaillő és minél több információval rendelkezzen.

- Meghan Keaney Anderson


5) Egyeztess folyamatosan az értékesítési csapatoddal

Az egyik legnagyobb baklövés, amit a marketing automatizálás során elkövetnek, hogy nem tájékoztatják az elképzelésekről az értékesítőket. A koordináció eme hiánya gyakran azt eredményezi, hogy a potenciális ügyfeleid és érdeklődőid kereszttűz alá vannak vetve a marketinges és az értékesítési csapatod által, mely valójában elveszi a kedvüket az egésztől, mivel le vannak hengerelve a sok emaillel és telefonhívással, amikoris más-más valaki akarja őket rávenni arra, hogy egyszer ezt, másszor azt tegyék meg.coordination.JPG


Határozd meg, mikor a legalkalmasabb, hogy az értékesítési csapatod foglalkozzon az ügyfelekkel és mikor a legmegfelelőbb, hogy ismét a Marketing vegye őket kézbe. Bárhogy is döntesz, fontos, hogy szem előtt tartsd, hogy mindegyikük egyaránt képviseli a cégedet, és bizonyosodj meg róla, hogy a jelöltjeid és az érdeklődők felé történő kommunikációk megfelelnek ennek.

- Sarah Goliger


6) Ne feledkezz meg az emberi tényezőről

A marketing automatizálás a legjobb esetben is csak egy segédeszköz az emberi kapcsolatokban. Alapjában véve, amit valójában szolgál: figyelembe veszi a célközönséged szükségleteit és a megfelelő információkat szolgáltatja a megfelelő időben a megfelelő eszköz segítségével.


Az a legjobb módja az indulásnak, ha csak egy dologra összpontosítunk. Kiválaszthatsz egy olyan egyszerű dolgot, mint pld. egy online tájékoztatóra való regisztráció, és feltérképezed az összes lehetséges döntést, amit valaki ebben az esetben hozhat, éppúgy, mint az általad elvárt ideális válaszokat. Mihelyst letisztáztad a folyamatokat, innentől kezdve tudsz tervezni és itt történik a varázslat. Ahelyett, hogy néhány emberrel kerülnél csak kapcsolatba, az automatizálás lehetővé teszi, hogy ezreknek vagy tízezreknek segíts.

- Seth Price


7) Használd az automatizálást, hogy egyre közelebb hozd magadhoz az embereket

Gondold végig, hogy a leendő vásárlód hol tud belépni az automatizálási folyamatba és hova akarod őket eljuttatni annak végén.


Nem mindegyik automatizálási rendszer egy "a-kezdetektől-a-végéig" megoldás.

gears.jpg
Használd az automatizálást arrra, hogy előre meghatározott módon tudjon a érdeklődő előre haladni a vevővé válás útján, és ismerd fel, hogy többféle áramlási vonal lesz szükséges a végső célod eléréséhez.

- Niti Shah


8) Rendszerezd a célcsoportjaidat

Az egyetlen kiemelkedően fontos része a marketing automatizálás megtervezésének, a célcsoportok meghatározása. Rendkívül fontos, hogy a megfelelő tartalmat küldd ki az embereknek és a megfelelő időben. Sokat segíthet a folyamat megszervezésében, ha használod a papírt és a tollat.

- Lauren Pedigo


9) Kötelezd el magad a tartalom mellett

Az átütő siker eléréséhez valamennyi idő is társul, de ha már eljutottál oda, hogy működik a folyamat, a jutalom mindenképp megéri. Azzal, hogy folyamatosan minőségi tartalmat szolgáltatsz a különböző célcsoportjaidnak, biztos lehetsz benne, hogy a marketing automatizálási startégiád meg fogja hozni a várt eredményeket.

- Patrick Campbell


10) Tedd a tartalmat intelligensebbé

A marketing automatizálás nemcsak arról szól, hogy emaileket küldesz embereknek - azt is magában foglalja, hogyan szolgálod a célközönségedet a weboldaladon. Különböző tartalmat odatenni a különböző célcsoportjaidnak segít abban, hogy megfelelj az egyedi igényeiknek, és hogy megtegyék azokat a következő lépéseket, amiket elvársz tőlük. Bizonyosodj meg arról, bármilyen marketing automatizálási eszközt is választasz, hogy ne csak email kiküldésre legyen alkalmas, hanem arra is, hogy növelje a weboldalad használhatóságát.

- Diana Urban


courtesy: Erik Devaney

Számodra melyik pont jelent nehézséget?

A bejegyzés trackback címe:

https://marketinghotline.blog.hu/api/trackback/id/tr476475245

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása