Az első részt ezen a linken olvashatod: http://marketinghotline.blog.hu/2014/08/09/10_dolog_amit_jobb_ha_nelkulozol_az_email_hirleveleidnel
Ki ne kapott volna már email hírlevelet, és lehet, hogy épp jókor jött, de valljuk be, láttunk rá alkalmat, hogy nem jól sült el. Ez viszont nem jelenti azt, hogy így kell lennie. A különbség egy nagyszerű és borzalmas hírlevél között az, hogy ez utóbbi olyan, mint egy menekülttábor, ahova mindenfélét összegyűjtöttek, míg az előbbi megmutatja a széndarabok között a gyémántot.
courtesy: www.ftjco.com
Ezért fontos, hogy lásd, mi az a 10 dolog, ami egyszerűen felesleges egy email hírlevélben. A legeredményesebb marketinges tudja, hogyan egyszerűsítse le a folyamatot és mit kell, hogy mellőzzön, semmint hogy még több dologgal turbózza fel - különösen a mai világban, amikor a hírlevél tartalmán nagyon sok múlik.
3) Több, egyidejű cél
Mielőtt kiküldenéd a hírleveledet, tisztázd magadban: “Mi is a cél ezúttal?” Több megtekintést akarsz elérni a blogodnál? Több belépőjegyet szeretnél értékesíteni a rendezvényedre? Szeretnéd felhívni az emberek figyelmét egy konkrét problémára? Nevezz meg egy átfogó célt és tarts ki mellette!
Természetesen rendben van, ha van másodlagos célod is, mint például elérni, hogy megosszák a bejegyzésedet, vagy hogy megtalálható legyen a kötelező "Leiratkozás" link. Mindenesetre előremutató, ha ragaszkodsz egy mindent átfogó célhoz, pld. amikor a hírleveledet abból a célból küldöd ki, hogy tájékoztasd az olvasóidat egy közelgő eseményről.
Ahelyett, hogy azt szajkóznád: "Nézd meg ezt a bejegyzést!" vagy "Vedd meg a jegyed!" vagy "Ismerd meg a cégünket!", lehet az egy átfogó célod, hogy feliratkozzanak. A következő email hírlevelednél próbálj meg egyetlen célhoz ragaszkodni, és figyeld meg, hogy mennyivel több embert mozgósítasz be.
4) Többféle célközönség
A második oka annak, hogy leiratkoznak az üzleti vagy non-profit emailekről, hogy a tartalom már elévült, vagyis nem aktuális többé, mégis az email marketingesek több, mint 80%-a ugyanazt a tartalmat küldi ki az összes feliratkozónak.
Érted, hogy ennek milyen következménye van? Csoportokba rendezni az email listádat vagy egyként kezelni: sorsdöntő lehet!
Vegyük például azt, hogy van egy macskám, de soha nem nézek sportközvetítést, ebből adódóan sokkal szívesebben szerepelek egy kifejezetten macska tulajdonosokhoz szóló listában, semmint egy összesítettben, amely egyaránt tartalmazza mindkettőt (macska- és sportrajongók).
Ha csak egy összesített listát használsz, elkerülhetetlen, hogy a benne szereplő emberek többféle téma iránt érdeklődnek. Hogy elkerüld a leiratkozásokat azoktól, akik nem odaillőnek ítélik a leveled tartalmát, kezd el személyenként szétválogatni a listádat. Például, ha cégeknek értékesítesz, azon belül is mikrovállalkozásoknak, kkv-knak és nagyvállalatoknak, célszerű 3 különböző csoportba rendezni őket és így küldeni a nekik megfelelő hírlevelet.
courtesy: www.veja.abril.com.br
Minden egyes email hírlevélnél, amit kiküldesz, figyelj arra, hogy egy meghatározott közönséghez szóljon, egy témát felölelve és egy céllal.
Ha azon veszed észre magad, hogy összefüggéstelenül küldöd az emaileket, anélkül, hogy összehangolnád azokat, inkább "darabold fel" a témát. Lehet, hogy így több emailt fogsz kiküldeni, mégis jobb, ha a levelezőlistád igényeire van szabva (ezáltal nagyobb sikert érhetsz el).
A harmadik részt ezen a linken olvashatod:
http://marketinghotline.blog.hu/2014/08/15/10_dolog_amit_jobb_ha_nelkulozol_az_email_hirleveleidnel_3_resz
courtesy: Brittany Leaning