Marketing Hotline

Az elmúlt években nyilvánvalóvá vált, hogy a magyar cégek el vannak zárva azoktól a forrásoktól, amelyek napi szinten segítenének nekik a marketingjük alkalmazásában. A Marketing Hotline blogja abból a célból jött létre, hogy képbe hozza az érintetteket az aktuálitásokról és informálja a lehetőségeikről. Használd eredményeid növelésére, teremts vele időt és növeld meg a bevételeidet! Sok sikert!

Naptár

május 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

Kell-e, hogy fennakadj az email-szűrőkön?

2014.06.02. 19:48 marketinghotline

A dedikált IP egy egyedi Internet cím, melyet kizárólagosan jelöltek ki a szolgáltatást igénybe vevő számára.


Ha jobban beleásod magad az email marketingbe, előbb-utóbb bele fogsz ütközni a dedikált IP-kbe. Ahhoz, hogy megértsd ezeket és hogy el tudd dönteni, hogy szükséged van-e rá, először is egy kicsivel többet kell tudjál az email-kézbesíthetőségről és a küldő megítéléséről.

 

Az email-kézbesíthetősége nagyban függ az IP-cím (az a cím, ahonnan az email kiküldésre kerül) megítélésétől (pozitív vagy negatív irányban - a szerk.).

 

Ha olyan IP-címről küldöd az emaileket, amelynek jó a megítélése, akkor az emailjeid több, mint valószínű, hogy a feliratkozóidnál megjelennek. Amennyiben ennek megbízhatósága (0-100 érték közötti besorolás szerint) az alacsonyabb tartományba esik, gyakorlatilag azt kockáztatod, hogy fennakadsz a Bejövő-email-fiókok szűrőin.

 

 

computer-network.jpgcourtesy: www.rssminisite.com

Alapvetően a legtöbb email-szolgáltató megosztott IP-címeket használ (bizonyos rendszer szerint csoportosítva) az emailek feldolgozásához és küldéséhez. A megosztott IP-címek esetében, a küldő (pozitív vagy negatív) megítélését meghatározza az összes többi olyan cég tevékenysége, akikkel együtt ugyanazt az IP-címet használják.

 

Az email-szolgáltatók különösen figyelnek a megosztott IP-címek ép és megbízható működésére, annak érdekében, hogy az emailek magas kézbesíthetőségi fokkal rendelkezzenek.


Nos, tehát, mi a haszna egy dedikált IP-nek?

 

Vannak néhányan a nagy mennyiségű emailt kiküldők között, akik úgy döntenek, hogy saját IP-címet akarnak, vagyis nem osztoznak ezen más cégekkel.

 

Azok számára, akik nagy mennyiségben küldenek emailt és a feliratkozóik is aktívak, a dedikált IP nagyobb kontrollt ad az emailjeik kézbesíthetősége érdekében. Ahelyett, hogy sokak tevékenysége határozná meg az IP-címük megítélését, egyedül csak rajtuk múlik, hogy az emailjeik kézbesítődnek-e vagy sem.

email-bounce.jpg

 

 

Nemcsak a nagyobb kontroll miatt határoz úgy sok ügyfél, hogy dedikált IP-t kér, hanem azért is, mivel nem akarnak az emailjeik mellé kiegészítő megjegyzést, mely az azt szolgáltató cégre utal.

Megosztott IP-cím esetén, az összes emailt az email-szolgáltató küldi, az X cég nevében. A dedikált IP-címeknél viszont kifejezetten az adott cégtől érkezik az email.

Honnan tudjam, hogy szükségem van-e rá?

 

A dedikált IP-k olyan cégek számára ideálisak, aki rendszeresen nagy mennyiségű emailt küldenek, pld. több, mint 25 ezer üzenetet hetente. Azt is érdemes figyelembe venni, hogy mivel ilyenkor az adott cég az egyedüli meghatározója a saját (pozitív vagy negatív) megítélésének, biztosnak kell lennie azzal kapcsolatban, hogy az email listája teljes egészében saját feliratkozókból áll.

 

Abban az esetben, ha átléped az átlag kézbesíthetetlenségi arányt (3% vagy afölött), vagy a mennyiség, amit kiküldesz, rendszertelen, akkor számodra a megosztott IP-cím a jobb megoldás.

 

A jó hír az, hogy a legtöbb email-szolgáltatóval meg lehet beszélni ezeket a lehetőségeket, és segítenek, hogy a céged számára legjobb megoldást válaszd.

 

courtesy: Meghan Keaney Anderson

Tetszett a cikk? A megosztásokat köszönjük!

A bejegyzés trackback címe:

https://marketinghotline.blog.hu/api/trackback/id/tr736260803

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása