Marketing Hotline

Az elmúlt években nyilvánvalóvá vált, hogy a magyar cégek el vannak zárva azoktól a forrásoktól, amelyek napi szinten segítenének nekik a marketingjük alkalmazásában. A Marketing Hotline blogja abból a célból jött létre, hogy képbe hozza az érintetteket az aktuálitásokról és informálja a lehetőségeikről. Használd eredményeid növelésére, teremts vele időt és növeld meg a bevételeidet! Sok sikert!

Naptár

május 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

Hogyan tedd személyessé az emailjeidet anélkül, hogy tolakodónak tekintenének

2014.07.15. 18:30 marketinghotline

Évekkel ezelőtt sokkhatásként éltem volna meg, ha kapok egy olyan emailt, amely a nevemen szólít: "Jó napot, Izabella!", de ma már az lepne meg, ha az email nem szólítana a keresztnevemen, és ha a tartalma nem a személyes érdeklődési körömnek felelne meg.

 

Indiscreet.jpg

 

Sőt, könnyen előfordulhat, hogy túlságosan is személyre szabjuk az emaileket. Ám senki nem kedveli a tolakodó marketingeseket.


Van néhány kérdés, amit fel kell tennünk, amikor személyre szabjuk a tartalmat:

1. Hogyan növeli az értékét az email marketingünknek?
2. Hol van a határ, hogy ne tűnjünk tolakodónak ?

Nézzük ezt meg tüzetesebben!

Miért is szabjuk személyre elsősorban?

 

Megvan az oka, hogy az email marketingesek miért tértek át a személyre szóló emailekre, habár évekkel ezelőtt ennek a gondolata még fel sem merült. Ezekkel az emailekkel sokkal jobb eredményeket lehet elérni. De miért?


Ezelőtt a hagyományos emailek nem tudták elérni, hogy az olvasó különlegesnek érezze magát. Amikor az emailben már az elején a keresztneveden szólítanak, sokkal barátibbnak érezheted a kommunikációt, semmint üzleti megkeresésnek, mely feltételezi, hogy vásárolni fogsz.


Nemcsak a keresztnév hozzáadása, hanem a cégnév alkalmazása is nagy különbséget tud jelenteni az emaileknél. Vagyis, ahelyett, hogy azt mondanád: "Úgy gondolom, hogy az Ön cégét érdekelheti az X, Y, Z...", így szólíthatnád meg: "Úgy gondolom, a (cégnév)-t érdekelheti az X, Y, Z...".


A cég nevét alkalmazva a személyre szabott emaileknél, az átkattintási arány akár a duplájára is növekedhet. Ez hatalmas változás! Hasonlóképpen, ahogy a keresztnevén szólítod meg a személyt, ha még hozzáteszed a cég nevét is, azt tükrözi, hogy tényleg törődsz az illetővel, akinek küldöd az emailt.


A magasabb átkattintási arány nem az egyedüli haszon, ami az emailek személyre szabásából fakad. Valójában rendkívül előremutató, hogyha csoportba rendezed az email listádat. Személyre szabhatod az emailjeidet a keresztneven és cégneven túl, pld. aszerint, hogy kik töltötték le a legfrissebb ajánlodat, vagy hogy kik látogatták meg legutóbb a weboldaladat.


Így, amikor aztán nyomon követed a látogatóidat és érdeklődőidet, felhasználhatod ezt az információt arra, hogy személyre szabott tartalmat küldj nekik. Ez hosszútávon lehetővé teszi, hogy plusz információkat szerezz arra vonatkozóan, hogy az adatbázisodban szereplő embereket mi érdekli, ill. mit keresnek.


Meddig menjünk el a "személyeskedésben"?

 

A kulcs ahhoz, hogy tudd, a személyre szabással túl messzire mentél-e vagy sem, abban rejlik, hogy mennyire ismered és érted a célközönségedet. Amennyiben egy technológiára éhes csoportnak marketingezel, több, mint valószínű, hogy több "személyeskedést" is megengedhetsz, mert nem fogják a szívükre venni.


SORP.JPGDe ha olyan embereknek marketingezel, akikről tudod, hogy nem veszik szívesen a személyeskedést, fontos, hogy megkönnyítsd számukra a dolgot. Még abban az esetben is, ha engedélyt adtak Neked arra, hogy marketingezzél feléjük (mivelhogy kitöltöttek egy űrlapot a weboldaladon), az emberek fennakadhatnak azon, ha túlzott személyeskedést használsz. Inkább kezdd azzal a stratégiádat, hogy először a keresztnevükön szólítod őket, aztán hozzáveheted a cégük nevét, és miután megalapoztál egyfajta kapcsolatot, elkezdhetsz belevenni olyan dolgokat, amik rájuk vonatkoznak, hogy éppen mit csináltak a weboldaladon. De fontos, hogy finoman bánj ezekkel az emberekkel.


Egy jól működő szabály, mikor annak alapján szabod személyre az emailjeidet, hogy a személy mit csinált a weboldaladon, milyen oldalakat nézett meg, milyen téma érdekelte, stb. Ha valaki úgy kap emailt, hogy az visszautal arra, amit csinált a weboldaladon, kevés az esély arra, hogy megsértődjön, semmint amikor olyan személyes információkra utalsz, melyek nem nyilvánvalóak..


Arra is figyelj, hogy mielőtt elindítanád az emailek kiküldését, győzödj meg róla, hogy rendben vannak-e a beállítások. Ha nincs a birtokodban bizonyos információ valakivel kapcsolatban és ennek ellenére használsz bizonyos megjelölést, az bizony elég rosszul sülhet el. Fontos, hogy ezek az információk megfelelően legyenek felhasználva és legyen értelmük a szövegben; ezeket mindenképp ellenőrizd le.


Csak egy hajszálon múlik, hogy mi választja el a tolakodó email marketinget a személyre szabott email marketingtől. Ha tisztában vagy azzal, hogy a célközönséged mit akar az adott folyamatban, elkerülheted az ennek hiányából fakadó kellemetlenségeket.


courtesy: Rachel Sprung

Mit gondolsz az emailek személyre szabásáról?

A bejegyzés trackback címe:

https://marketinghotline.blog.hu/api/trackback/id/tr576509507

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása